Thermoform

Ok, so, how do you repair thermoform plastic? Just bought a kayak made of the stuff with a crack in it. Fiberglass it?

I did a quick search and couldn’t find anything, maybe I missed something.

like this
http://www.eddyline.com/eddyline-kayaks/care-repair/thermo-form-repair-carbonlite-repair

Wow… coo-in-see-dental

– Last Updated: Jun-26-11 12:36 PM EST –

One o' aar club members jus' dropped off her Thermoformed Hurricane Santee 116 at me house dis afternoon fer repairs cuz she actually split de hull in de stern (basically starting from 6 inches below de peak an' extending forward along de keel line fer about 18") after hittin' a rock on de Farmington River a couple weeks ago. Why it split almost perfectly along de keel ah' dun't know but it did.

Dis be me foyst major thermoform repair o' dis magnitude.

Foyst thing ah' done wuz ta clean de area an' then beveled a groove along de crack jus' like yer do when yer weldin' metal. Wuz gonna use Devcon Plastic Weld like Hurricane's website recommended, but wanted ta try out G-Flex so ah' used dat straight fer a foyst skim layer. Second coat ah' mixed G-Flex wit West 406 colloidal silica filler ta make a stiffer paste ta fill in de groove. Tomorrow, ah'll put a fibberglass patch (almost like a skid plate) along de crack inside an' out - which ah' kin get to through de rear hatch).

Hope it woyks long toym... ain't my boat!

Ah'd like ta hear fro' de more experienced out thaar in P-Net Land too.

FE

Welding Plastics
Figure out exactly what your particular kayak is made of.

Go to manufacturers website, make inquiry, etc.



Check out the very last page of this article.

It has great reference material for repair

http://www.malcom.com/downloads/techtips/tips.pdf

Check out West Systems G-Flex epoxy
Jack L

Monsieur,
Depuis les années que je fréquente ce forum, je n’ai pas compris un seul mot de ce que vous dites. Vous baragouinez une langue étrangère qui m’est inconnue parmi toutes les langues que je connais. En plus, cette fois-ci vous nous offrez un spaghetti de mots en plusieurs volumes volumineux que je n’ai point le temps de traduire. Quel est votre but, exactement? Peut-on vous demander d’écrire dans une langue moderne existante? Tel le russe, le chinois, l’allemand, le norvégien, le japonais, etc. Il se peut que vous ayez des idées intéressantes à nous communiquer, mais à quoi sert l’effort et le temps de votre part si personne ne vous comprend, et si l’effort de vous comprendre nous épuise, nous frustre, nous fait arracher les cheveux? Quel triste état d’affaires. Je soupçonne fortement que vous n’avez pas eu l’avantage d’une éducation moderne. Comme c’est dommage.

Oooo! Me’thinks ah’ be in love…
Speak some more Frencher ta me, Mademoiselle D’oiseaux D’eau.





Fat Elmo



Votre humble admirateur de votre sens de l’humour …

Thermoformed plastics

– Last Updated: Jul-05-11 12:27 PM EST –

I'm an engineer at a thermoforming plant. We don't make kayaks but we do bond a lot assemblies with adhesive. If your material is ABS, Styrene, or PVC use Devcon Plastic Welder or Plexus MA 300 or 310. The rest of the plastic in the kayak will fail before long these adhesives will.